SEO hjælp til din LinkedIn profil

Hvordan man søgemaskineoptimerer sin LinkedIn-profil

LinkedIn er et nærliggende sted at starte i forhold til profileringen af sig selv på søgemaskinerne. LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt netværkssite, hvor formålet er at skabe professionelle kontakter og forretningsforbindelser. LinkedIn anvendes af flere virksomheder til at rekruttere ansatte. Brugernes profiler har fokus på oplysninger om uddannelse og erhvervserfaring og minder således om et cv. I forbindelse med profilerne kan brugerne anbefale hinanden.

Helt basalt handler LinkedIn om at knytte links/forbindelser mellem dem man enten har arbejdet eller arbejder sammen med nu. Jo flere forbindelser desto større chance er der for at blive fundet, idet hovedparten af de søgninger, der bliver foretaget på LinkedIn foretages gennem dette filter af personlige forbindelser.

Optimeringen af din profils søgemaskineoptimering kan mangedoble antallet af din profils visninger

Nedenfor vil jeg lige redegøre for de 13 vigtigste råd til søgemaskineoptimeringen af din LinkedIn profil

1. De steder hvor der er mulighed for det, skal man tilpasse sine links’ ankertekst (dvs. den typisk blå understregede tekst, der udgør selve linket) således at der ikke bare står “Company Website” eller “Blog,” men derimod en mere SEO-venlig keyword-rig titel bestående af eksempelvis virksomhedens navn.

2. Færdiggør din profil. Udfyld alle dele af din profil. Benyt evt. LinkedIn’s guide til at gøre din profil bedre.

3. Keyword-optimér dine stillingsbetegnelser. Vær præcis når du skal beskrive, hvad du har arbejdet med. Derudover skal du prøve at sætte nogle flere ord på. I stedet for “Blog Manager” kan du med fordel koble nogle keywords på: “Inbound Marketing Strategy Blog Manager.”

4. Tilmeld dig til grupper på LinkedIn og deltag engageret i forbindelse med grupperne.

5. Opret forbindelse til så mange som muligt.

6. Optimér dine beskrivelser af nuværende og tidligere jobs ved at gøre dem kreative, sandfærdige, beskrivende og kortfattede. Opstil punktopstillinger indeholdende relevante nøgleord.

7. I stedet for den automatisk genererede linkadresse til sin LinkedIn profil, kan man med fordel anmode om at få ændret linkadressen.

8. I stedet for at gentage nøgleord, kan du med fordel gøre brug af andre nøgleord.

9. Promover din LinkedIn profil ved at lave links til den, f.eks. fra Facebook.

10. Det er vigtigt at få andre til at anbefale dine kvalifikationer. Hvis du har mere end 10 anbefalinger forhøjer det din søgemaskineoptimering.

11. Efterlad ikke tomme felter på din profil

12. Udnyt projektsektionen på din profil til at promovere dig selv.

13. Ligesom anbefalingerne er de såkaldte “endorsements” også meget vigtig for søgemaskineoptimeringen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *