SEO firmaet

Har du en webshop, eller er du på anden måde interesseret i at være tilstede online med din virksomhed

Har du en webshop, eller er du på anden måde interesseret i at være tilstede online med din virksomhed, er det helt afgørende at folk kan finde dig. I modsætning til fysiske butikker kommer folk ikke bare ”forbi” din hjemmeside eller webshop med mindre de finder dig på de søgeord der er relevante for netop dig! Derfor er det afgørende at folk kan finde dig i søgemaskiner som f.eks. Google, Yahoo og BING.

Nu er spørgsmålet, hvordan du får din online forretning frem i søgemaskinerne?

Nu er spørgsmålet, hvordan du får din online forretning frem i søgemaskinerne? Det gør du ved at søgemaskine optimere din hjemmeside (SEO). Du har selvfølgelig mulighed for selv at stå for din søgemaskine optimering, men du kan også lade et SEO firma gøre det for dig. Et søgemaskine firma kan være noget for dig hvis du ikke ønsker at:

  • Læse en masse tykke bøger om søgemaskine optimering.
  • Bruge meget tid på nette for at sætte dig ind i andres erfaringer med SEO.
  • Bruge mange timer over lang tid på at få din side til at ranke højt

Men hvad skal man være opmærksom på når man ser efter et SEO firma?

Vi vil her give dig en mængde relevante spørgsmål som du som minimum burde stille de SEO firmaer, du overvejer at arbejde sammen med. Du kan selvfølgelig finde svarene på alle spørgsmålene og flere til i Vores FAQ.

Hvor længe går der før jeg kan se resultater af Jeres arbejde?

Søgemaskine optimering består af to ting indexsering og ranking. Indexsering er den tid det tager f.eks. Google at tilføje din hjemmeside til deres database. Det kan være meget forskelligt hvornår dette sker, men som oftest går det rimelig stærkt og har du en ældre hjemmeside er det forhåbentlig allerede sket.

Ranking er hvad vi vil hjælpe dig med, ranking er hvor højt du kommer op i søgeresultaterne, når en potentiel kunde søge på et given søgeord. Ingen SEO firma kan sige nøjagtig hvornår du kan få en bestemt placering i Google, da SEO arbejde ikke er en præcis videnskab og afhænger af mage faktorer. I SEO Optik er det vores mål, at du efter de første 3 måneder vil opleve at ranke godt, det vil sige side 1 i Google på optil 50% af de søgeord vi er blevet enige om (afhængig af valgte pakke størrelse).

Hvordan holder jeg øje med resultaterne af Jeres arbejde?

Vi vil hver måned udarbejde en rapport til dig hvor du kan se hvordan fremgangen i søgemaskinerne er på de ønskede søgeord. Er du mere nysgerrig anbefaler vi at sætte Googles webmaster tool op. Dette værktøj er gratis og kan bruges til at se analysere sundheden af din hjemmeside, herunder også på hvilke søgeord folk finder dig i søgemaskinerne. Udover Google webmaster vil vi anbefale dig, hvis du ikke allerede har det, at opsætte Google Analytics til din hjemmeside. Denne services er, ligesom Google webmaster toolet, gratis og vil udover at vise dig hvilke søgeord folk finder dig på, også give et godt indblik i hvordan folk færdes på din hjemmeside.

Skal I have adgang til min hjemmeside?

Det korte svar er ja. For at optimere din hjemmeside er det ikke nok kun at arbejde med eksterne faktorer som f.eks. link building. Vi bliver også nødt til at optimere din hjemmeside således at den indeholder de rigtige keywords.

Hvilke keywords skal jeg ranke på?

Som udgangspunkt kender du din hjemmeside bedst og ved dermed hvilke søgeord der er vigtige for dig at komme til tops i søgemaskinerne på. Ofte kan det betale sig at være så specifik som mulig. Forestil dig at du har en hjemmeside der sælger trælegetøj, så som dukkehuse, trækbiler, puslespil mm.

Et keyword kunne her være legetøj. Dette keyword er dog meget bredt og vil resultere i mange kunder som f.eks. søger efter legetøj lavet af plastik, hvilket du jo ikke sælger.

Et andet keyword keyword kunne være trælegetøj. Dette søge ord vil være mere interessant da kunden så er tættere på at finde hvad vedkommende søger hos dig. Spørgsmålet om en kunde der søger på trælegetøj helt præcist ved hvad han/hun vil have? Det er en vurdering du skal lave eller vi kan lave i fællesskab. Tager vi et søge ord som Dukkehuse og kombinere vi det med et bestemt mærke må vi formode at kunden er ret langt i sin beslutningsproces og dermed tættere på et køb, selvfølgelig hvis alle andre faktorer (f.eks. pris og sortiment) er rigtige.

Derfor kan det ofte godt betale sig at benytte det vi kalder long tail keywords da disse ofte har mindre konkurrence og samtidig ofte betyder at kunden er længere i sin beslutningsproces. 

Hvilken position skal jeg forvente at opnå hos jer?

Der er meget stor forskel på hvor meget trafik en webside på side et af Google får kontra en webside der findes på side 10. Igen er der meget forskel på hvor meget trafik en side får hvis den ligger nummer 1 på side 1, i forhold til en side der ligger nummer 10. Vi tilstræber at du som minimum kommer på side 1 med de keyword vi er blevet enige om. Det er vores erfaring at du også helst skal opnå en plads i top 5. Dette afhænger dog meget af konkurrencen på de keywords som du ønsker vi skal arbejde med.

Jeg har hørt man kan blive udelukket fra Google, hvad gør i for at dette ikke sker for mig?

Det er korrekt at Google kan vælge at ekskludere en hjemmeside hvis den laver ”SEO spam” også kaldet ”Black hat SEO”. Vi vil selvfølgelig ikke have at vores kunder bliver bandlyst i Googles øjne, det vil betyde at både vores kunder og vi mister vores indtjeningsgrundlag. Derfor benytter vi os kun at SEO metoder som Google og andre søgemaskiner anser for lovlige.

Er søgemaskingeoptimering stadig nødvendig efter jeg har opnået den ønskede position?

Det korte svar ja. Internettet er en ”organisk” mekanisme og der kommer hver dag mange tusind hjemmesider. Vi kan ikke love at en eller flere af disse hjemmesider ikke er i din branche og gerne vil ranke højt på de keywords som du har valgt. Det er også derfor mange af vores klienter har valgt et langsigtet samarbejde med os. 

Hvordan laver i Jeres SEO?

Det kan hurtigt blive til mange sider hvis vi skal gå i detaljer med hvordan vi laver vores SEO optimering, men som udgangspunkt bruger vi en kombination af on page optimering og off page optimering. På din hjemmeside (on page optimering) vil vi se på at der er noget relevant tekst med de søgeord du vil ranke på, derudover vil vi optimere dine meta tags, follow / no follow sider og meget mere.

Vores off page optimering handler meget om at bygge links til din side. Google anser et link for at være en form for tillidserklæring fra den som ”sender” linket. Derfor vil vi skabe links tilbage til din side via artikeldatabaser, guest posts, forums mm.